DoporučujemeZaložit web nebo e-shop

Reprezentace těles

 

Reprezentace těles

Pravděpodobně nejobvyklejší reprezentace tvarů těles je tzv. hraniční reprezentace. Těleso je popsáno jako mnohostěn zcela určený svými hranicemi (hranami, stranami, stěnami a vrcholy). Téměř všechny počítačové modely, které se používají v animovaných filmech a hrách jsou hraniční modely.

V projektování a CAD se používá metoda CSG. CAD je pčítačem podporované projektování. Jde o velkou oblast IT, která zastřešuje širokou činnost navrhování. Jednoduše lze říct, že se jedná o používání pokročilých grafických programů pro projektování, místo rýsovacího prkna.Nejznámnější CAD programy jsou například AutoCAD, Allplan nebo také Sketch up od Googlu.

CSG znamená konstruktivní geometrie pevných těles. Modely se konstruují z primitivních geometrických těles  (koulekvádrváleckuželtoroid) různými operacemi jako je sjednocení, průnik a rozdíl.

 

Pro zobrazování se tento model většinou převádí do hraniční reprezentace. V objemové reprezentaci jsou tělesa definována jako množina bodových vzorků získaných např. lékařským tomografem nebo 3D scannerem. Pro zobrazování se používá metoda sledování paprsku, speciální algoritmy (které zviditelňují buď objem nebo povrch) nebo se tělesa převádějí do hraniční reprezentace.